Ügyviteli titkár vagy irodai asszisztens? (II.)
Címkék: állás titkárnő titkár OKJ ügyviteli titkár irodai asszisztems
2013.07.04. 18:02
Milyen elvárásokkal keresnek a munkáltatók irodai adminisztratív feladatokat végző munkatársakat? Hol találkozik a munkáltatók igénye és az ezen munkakörre felkészítő képzések struktúrája? Álláshirdetések között böngészve vetettük össze az elvárásokat és a képzések moduljait.
Az előző bejegyzésből már kiderült, hogy milyen alapvető különbségek vannak az irodai asszisztens és az ügyviteli titkár között, az azonban még kérdés, hogy mindez hogyan jelenik meg a munkaerőpiacon. Álláshirdetésekben szerencsére nincs hiány, a cégeknek/intézményeknek mindig szükségük lesz az irodát karbantartó alkalmazottakra, ráadásul az is kiderül, hogy van előrelépési lehetőség ezen a pályán: irodai asszisztensből igazgatói asszisztenssé vagy irodavezetővé is kinőheti magát az ember.
Az alábbi álláshirdetés például egy az egyben az ügyviteli titkár készségeire épül: adminisztrációs feladatok mellett elvárják a magabiztos angol nyelv tudást és PR feladatok - így riportok, reklámanyagok, prezentációk - végzését. Ehhez kapcsolódva jelent előnyt a Photoshop ismerete, ami úgy tűnik ezen a területen nyerő lap lehet az álláskeresők kezében.
Adminisztrációs munkatárs [BACO-ADM02]
• Adminisztráció / Asszisztencia
• Budapest
• Középfokú végzettség
• teljes munkaidő
• 1 - 2 év tapasztalat
• beosztott
• közvetítő cég
• adatrögzítő / adminisztrátor
• titkárnő / titkár
• angol- A csoport időbeosztásának, naptárának menedzselése
- Bejövő hívások fogadása, a beérkező igények kezelése, továbbítása az illetékes kollégának
- Riportok, prezentációk, reklámanyagok készítése
- Az adatbázis folyamatos feltöltése, frissítése
- Kapcsolattartás az ügynökségekkel
- Együttműködési szerződések előkészítése
- Szervezési feladatok- Középfokú végzettség
- Minimum 1-2 éves adminisztratív, asszisztensi munkakörben szerzett tapasztalat
- Tárgyalóképes angolnyelv-tudás
- Felhasználói szintű számítógépes (Word, Excel, PowerPoint, Google Earth) ismeretek
- Kiváló kommunikációs készség
- Határozott, talpraesett személyiség, önálló munkavégzés, proaktív szemléletElőny: Photoshop ismerete
A következő állásajánlat már sokkal inkább az irodai asszisztens képesítéshez passzol. Alapvetően adatrögzítés a feladat, ugyanakkor ennek hatékony és minőségi végzéséhez elvárják a középszintű angol nyelv tudást és emellett olyan komolyabb adminisztratív feladatok elvégzését, mint az export- és import ügyintézés segítése. További előnye az ilyen típusú állásajánlatnak, hogy a jelentkező pályakezdő is lehet, így ezzel megalapozhatja további munkahelyeit és kellő tapasztalatot szerezhet az ilyen típusú munkakörökben.
Adatrögzítő
• Adminisztráció / Asszisztencia
• Budapest
• Pest megye
• Középfokú végzettség
• teljes munkaidő
• tapasztalat nélkül/pályakezdő
• beosztott
• közvetlen munkaadó
• adatrögzítő / adminisztrátor
• angol
Feladatok:
• Export-, import ügyintézés segítése
• Adatrögzítés
• Statisztikák készítése
• Egyéb adminisztratív jellegű feladatok
Elvárások:
• Középfokú végzettség
• Középfokú angol nyelv ismeret, írásban és szóban egyaránt
• MS Office megfelelő ismerete (haladó excel ismeretek)
• Precíz, megbízható, munkájára igényes személyiség
• Gyakorlatias gondolkodás
Előnyök:
• Pályakezdő is lehet
• Felsőfokú végzettség
• Integrált vállalatirányítási rendszer ismerete
Jóval kevesebbet árul el a munkavégzés kereteiről az alábbi állásajánlat, ugyanakkor az egyértelműen kiderül belőle, hogy a munkáltatónak egyrészt az irodai asszisztens képesítéssel megegyező szaktudással rendelkező személyre van szüksége, másrészt rendkívül fontos számára, hogy a jelentkező a gazdasági alapismeretekkel tisztában legyen (ami már az ügyviteli titkár képzéshez áll közelebb), így elő tudja készíteni a könyvelést és kezelje a házipénztárt.
Adminisztratív munkatárs
• Adminisztráció / Asszisztencia
• Budapest
• Pest megye
• Középfokú végzettség
• részmunkaidő
• 1 - 2 év tapasztalat
• beosztott
• közvetlen munkaadó
• adatrögzítő / adminisztrátor
Előny:
• építőipari tevékenységekkel kapcsolatos ismeretek
• könyvelés előkészítésben, számlázásban, pénztárkezelésben szerzett tapasztalat
• 1-2 éves irodai gyakorlat
Amit kínálunk:
• Fizetés: megegyezés szerint
Íme egy tökéletesen megírt állásajánlat a titkár/titkárnői/irodai asszisztensi pozícióra. Előnyt jelent a gyors és gépírni tudás (ezt a képesítést az irodai asszisztensi képzés garantálja), az önállóságra való képesség és a nagy munkabírás. Bár az állásajánlat mindenképpen elvárja a tapasztalatot, jól példázza azt, hogy amit elvár a munkaadó egy titkárral/titkárnővel szemben, annak elsajátítását az OKJ képzés moduljai alapján biztosítja.
Titkár/titkárnő
• Adminisztráció / Asszisztencia
• Középfokú végzettség
• teljes munkaidő
• 3 - 5 év tapasztalat
• beosztott
• közvetlen munkaadó
• titkárnő / titkár
• Törökszentmiklós
Feladatok
• A cégvezetés munkájának hatékony és teljes körű támogatása.
• A hivatalos levelezések önálló lebonyolítása, különböző szakmai anyagok elkészítése.
• Szerződések előkészítése, nyomon követése.
• vezetői értekezletek, megbeszélések jegyzőkönyvének készítése,
• megbeszélések, találkozók, programok szervezése,
• szakterület belső életének adminisztratív támogatása, belső programok szervezése
• menedzsment anyagok, kimutatások, prezentációk elkészítése,
• Határidők nyomon követése.
• Az iroda operatív működésének koordinálása.
• Nyilvántartások kezelése.
• Partnerekkel való kapcsolattartás.
Elvárások
• min. 3 éves releváns területen eltöltött szakmai tapasztalat
• magas szintű számítógép-kezelői ismeretek.
• nagyfokú precizitás, önállóság,
• jó kapcsolatteremtő, lényeglátó-, problémamegoldó képesség
• kiemelt kommunikációs képesség szóban és írásban
• dinamizmus, határozottság, kreativitás
• kiemelkedő szervezőkészség
• nagy munkabírás, terhelhetőség
Előny
• gyors- és gépírni tudás
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.