Ma fogok beiratkozni a Schola Europa Akadémia esti tagozatos jogi asszisztensi képzésére. Ezek már tényleg az utolsó pillanatok: szerdáig lehet még jelentkezni (azaz szeptember 13-ig), az első tanítási nap pedig szeptember 15-én, szombaton lesz. Új fejezet kezdődik az életemben: beülök az iskolapadba és elkezdek dolgozni.Közel egy hónapja kezdtem el komolyan érdeklődni a felsőfokú szakképzést kínáló iskolák iránt. Akkor még csak annyit tudtam, hogy mindenképpen szeretnék továbbtanulni, és azt, hogy alaposan át akarom gondolni, hogy hol. Az internet tele van a különböző iskolák hirdetéseivel - ráadásul az iskolák honlapjai is tele vannak az előnyök részletezésével -, ezért igyekeztem olyan kritériumrendszert felállítani összehasonlításukra, amely objektív képet ad az intézményekről.

Persze, a racionalitás mellett az emberek többségét (én sem vagyok kivétel) érzelmei is befolyásolják a döntésekben. Az iskolák összehasonlításánál (itt és itt) mégis nagyon törekedtem arra, hogy az érzéseim a lehető legkisebb mértékben befolyásoljanak, és csupán a száraz adatok alapján mérlegeljek. Utóbbi addig működött, amíg nem kezdtem el a fórumokban nyomozni a különböző iskolák után, és be kell ismernem, hogy nehezen vonatkoztattam el attól, amiket az egyes iskolákról olvastam. (Ezért is lenne fontos, amit már az előbb említett bejegyzésben is felvetettem: az intézményeknek a saját felületükön kellene platformot biztosítani a vélemények/problémák/felvetések megjelenítésére, hogy ugyanitt reagáljanak is rájuk. Így nyíltabb lenne a kommunikáció és kevesebb olyan állítás keringene a neten, ami lehet akár megalapozatlan is.)

Nálam a döntés a személyes benyomás után született meg, úgy voltam vele, hogy papíron a Schola Europa tetszett a legjobban, de amíg nem láttam a saját szememmel, addig bármi megtörténhet. Az iskolát körbejárva viszont biztosan tudtam, hogy el tudom képzelni itt a jövőmet, sőt, kifejezetten várom, hogy mint diák lépjek be az iskola ajtaján. Nem értek egyet azokkal a véleményekkel, akik csak azért jelentkeznek a felsőfokú szakképzésbe, hogy papírjuk legyen, szerintem a tanulás, és főként a tudás szent dolog, amit komolyan kell venni. Csak abból lesz hosszú távon érték és eredmény, amit komolyan veszel, amibe igazi energiát fektetsz, és amiért lelkesedni tudsz.

A kilátásba helyezett munka miatt - már találkoztam a közvélemény kutató cég vezetőjével, akiről korábban írtam, és úgy tűnik októbertől menni fog a dolog - végül az esti tagozat mellett döntöttem, mert így lesz alkalmam arra, hogy tapasztalatot szerezzek és pénzt is keressek, úgy, hogy közben tanulni fogok. Tisztában vagyok vele, hogy nem lesz könnyű mindezt összehangolni, főként, hogy végül a jogi asszisztensi képzés mellett döntöttem, aminek vaskos és nehéz a tananyaga. (Sokat gondolkodtam a sajtótechnikus és az ifjúságsegítő képzésen, előbbit a kommunikációs, míg utóbbit a pedagógia és társadalomtudomány képzési területeken számítják be a későbbiekben, tehát pont azokon a szakokon, ahol idén nem sikerült a felvételim. Világéletemben közel álltak hozzám a társadalmi problémák, ezért el tudtam volna képzelni, hogy civil szervezet keretei között - mondjuk mint szociológus - segítem a rendszer fejlődését.)

Az, hogy jogi asszisztensi képzésre jelentkezem többek között annak is köszönhető, hogy találkoztam az unokatestvéremmel, aki egy év múlva végez a Pázmány Péter egyetem jogi karán. Ő volt az, aki a legtöbbet tudott mesélni a tanárokról (a Schola Europa és a Pázmány között együttműködési megállapodás miatt a tanárok nagy része azonos), és arról, amit tanul. Korábban is vonzott a jogi pálya, de eddig úgy gondoltam, nem lenne esélyem felvételt nyerni. Így viszont, hogy egyrészt 24 többletponthoz jutok a felsőfokú szakképzéssel, másrészt megismerhetem jövőbeni tanáraimat is, változott a helyzet. Ami pedig még ennél is jobb: még az egyetem előtt meg fogom ismerni a tantárgyaimat, így ha két év múlva bejutok a jogra már magabiztosan (vagy legalábbis magabiztosabban) kezdhetem el az első évemet.

tudas.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tovabbtanulas.blog.hu/api/trackback/id/tr174765838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szuszu092 2013.01.23. 12:25:01

Kedves Bolog író! Folyamatosan olvasom a blogod, mivel én is döntés előtt állok! Nagyon jónak találom,hogy ilyen részletesen leírod a tapasztalataid

Szeretnék érdeklődni,hogy eddig hogy érzed magad a Schola Europa Akadémián, illetve mik a tapasztalataid?

Üdv. Szilvi

Lia szerint 2013.01.23. 12:30:20

Kedves Szilvi!

Nagyon izgalmas félév áll mögöttem :-) Eleinte nehéz volt megszokni, hogy esti tagozatra járok, de egy hónap után ez is megváltozott, már tudtam, mi a menetrend. Tanulni kell ez biztos, de azt hiszem ez így van rendjén, mert ebből lesz majd biztos tudásom a későbbiekben. A hangulatot és a tanárokat szeretem a legjobban, mostanra már közösséggé formálódtunk :-)
Milyen szakra jelentkezel?
Igyekszem válaszolni, ha van még kérdésed!

Üdv:
Lia
süti beállítások módosítása